ابزار رايگان وبلاگ

پایگاه فیلم های سینمایی




پایگاه فیلم های سینمایی


موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 87971
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

» نقد و بررسی فیلم Saw 3D 2010

Saw 3D 2010

اره 3 بعدی : Saw 3D

 

کارگردان : Kevin Greutert

 

نویسنده : Patrick Melton ، Marcus Dunstan

 

بازیگران :

 

Tobin Bell  ...  Jigsaw / John

 

Costas Mandylor  ...  Hoffman

 

Betsy Russell  ...  Jill

 

Cary Elwes  ...  Dr. Gordon

 

و...............

 

ژانر : ترسناک - اسلشر

 

درجه سنی :  R( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

 

زمان : 90دقیقه

این ماه از سال برای من تبدیل به خاطره شده است! هیچ وقت زمانی که اولین قسمت از " اره " را معرفی می کردم از خاطرم نمی رود؛ در آن زمان گفتم : ژانر نفرت انگیز اسلشر صاحب یک فیلم خوب شده است!. سالها از آن دوران گذشته است و حالا که هفتمین شماره از " اره " منتشر شده است تنها می توانم بگویم " نفرت انگیز ترین فیلم در ژانر اسلشر اکران است.روزی که اولین شماره از فیلم " اره" را دیدم هرگز تصور نمی کردم

که هفت شماره از آن منتشر شود! زمانی که اولین شماره از فیلم " اره " تا قسمت سوم آن را دیدم این فیلم را با  چشم پوشی از خشونت بسیار زیادش تحسین کردم و امیدوار بودم که سرنوشت این فیلم با ساخته شدن قسمت های بعدی خدشه دار نشود اما روندی که این فیلم تا امروز طی کرد حیرت انگیز بود!. هفت سال ، هفت جیگساو، واقعا کمتر فیلمی را می توانید پیدا کنید که کمپانی سازنده آن تا بدین حد تشنه فروش یک فیلم باشد و کیفیت فیلم اصلا برایش اهمیتی نداشته باشد ( البته سری " کیک  آمریکایی" یک استثناست! ). کمپانی لاینگیت امسال هفتمین شماره از سری فیلمهای " اره " را منتشر کرده است و انتظار می رود که این فیلم در روز هالووین فروش خوبی داشته باشد. اما اگر کمی منصف ( فقط کمی ) باشیم باید قبول کنیم که سری فیلمهای " اره " دیگر آن پتانسیل بالای خود برای تبدیل شدن به یک فیلم خوب را از دست داده است و تبدیل به فیلمی شده که تنها خاطرات خوب قسمت اول تا سوم را یادآوری می کند.

 

هافمن ( کستاس مندیلور ) کارآگاهی که بعد از مرگ جیگساو ( توبین بل ) ادامه دهنده را او و مامور پیدا کردن افراد برای درس زندگی دادن به آنهاست!، سخت به دنبال پیدا کردن همسر جیگساو یعنی جیل ( بتسی راسل ) است ، کسی که باعث مرگ جیگساو شده بود و اکنون نیز کارآگاه گیببسون ( چاد دانلا ) مسئول حفاظت از جان وی است ، از طرفی بابی ( شان پاتریک فلانری ) که توانست از تله های مرگبار جیگساو جان سالم بدر ببرد و به اجتماع برگردد، به تازگی کتابی چاپ کرده است که توانسته وی را ثروتمند و مشهور کند. او در این کتاب برای خوانندگانش توضیح داده است که چگونه توانسته از دست جیگساو فرار کند. ولی بابی بار دیگر در تله جیگساو گرفتار می شود و این بار باید از تله های بسیار مرگبارتری عبور کند و...

 

سری فیلمهای " اره " از قسمت سوم به بعد دچار ضعف در فیلمنامه شد و این روند را تا آخرین شماره نیز حفظ کرده است. " اره سه بعدی " هیچ نکته تازه و جدیدی برای ارائه ندارد. فیلم به شکل واقعا تعجب آوری دچار مشکل فیلمنامه است و بنظر می رسد نویسنده های فیلم تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا از قسمت اول تا ششم را جستجو کنند و شخصیتهایی را که می توان در آنها راز القا کرد! را در قسمت جدید قرار دهند تا ما با ابعاد دیگر شخصیت های آنان آشنا شویم. مشکل فیلمنامه در هفتمین شماره از فیلم " اره " به اوج خود رسیده است و حتی طرفداران منطقی فیلم ( تاکید می کنم منطقی ) نیز به این نتیجه رسیده اند که میراث جناب جیگساو ( که در قسمت سوم از دنیا رفت ولی هنوز در هر قسمت یکی یادی از او می کند و ما کلی فلاشبک از او می بینیم!) باید پایان بپذیرد. " پاتریک ملتون " و " مارکوس دانستان " که نویسنده فیلم هستند اعلام کرده بودند که فیلمنامه فیلم را چندین بار تصحیح کرده اند تا توانسته اند آن را به شکل ایده آل خود برسانند، با توجه به این صحبتها امیدوار شدیم که حداقل در این شماره بتوانیم این فیلم را تا آخر تماشا کنیم اما این فیلم به سنت خودش یعنی " ضعف کیفیت در هر شماره جدیدتر " پایبند مانده است و ضعف فیلمنامه و شخصیتهای بی هویت و ضد واقعی فیلم از هر زمان دیگری بیشتر خودنمایی می کند.در این قسمت بازی بازیگران فیلم بسیار ضعیف است و علنا شما می توانید ضعف بازیگری در فیلم را حس کنید . صدای فیلم نیز کماکان زیاد است ، اگر در قسمت های قبل این مشکل را فقط منتقدان فیلم مطرح می کردند ،بر عکس در این قسمت طرفداران فیلم آن را مطرح کرده اند. مشخص نیست به چه دلیل صدای وسایل شکنجه در فیلم تا بدین حد بالاست و صدای خرد و خمیر شدن انسانها از آن بلند تر !. اما مهمترین بخش فیلم یعنی خشونت آن به میزان بسیار بالایی در فیلم وجود دارد و این را می توانید از همان صحنه ابتدایی فیلم حس کنید. تنها نکته ای که سازندگان " اره " آن را برای فیلمشان کم داشتند فناوری 3D بود که خوشبختانه آن را یافتند و به فیلم وارد کردند!. در این قسمت به با توجه به وجود فناوری سه بعدی طرفداران می توانند خرد شدن و کشتارهای جناب جیگساو را باور پذیر تر از قبل حس کنند و از آن لذت ببرند، در ضمن از شیوه های جدید شکنجه نیز لذت ببرند.

 

واقعا " اره 3 بعدی" هیچ نکته ی جدیدی برای پرداختن ندارد ، روند فیلم به همان سبک قبل دنبال می شود ، مردم سلاخی می شوند، و مهمتر از همه اینکه بار دیگر سوالاتی از قسمت قبل پاسخ داده می شوند و بجای آن سوالات جدیدی مطرح می شوند.واقعا مشخص نیست که می توان امیدوار بود که پروند ه این فیلم برای همیشه بسته شود یا خیر.

 

منتقد : میثم کریمی

 


 

نکته 1 : این فیلم دارای خشونت بسیار بالایی است و توصیه شخص نویسنده این است که فیلم را نبینید، ولی اگر از طرفداران فیلم هست و یا از جزو افرادی هستید که روحیه خشنی دارند ، می توانید فیلم را تحمل کنید.

 

نکته 2 : به هیچ وجه اجازه ندهید افراد کمتر از 18 سال فیلم را ببینند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : HM | تاريخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
تصاویر فیلم Battle - Los Angeles
The Godfather 1972
Inception 2010
The Town 2010
نقد و بررسی فیلم The Avengers
Hanna 2011
Hesher 2010
God of War: Ascension - خدای جنگ : معراج
The Lord of the Rings: The Return of the King (ارباب حلقه ها: بازگشت سلطان
The Dark Knight (شوالیه تاریکی)
بهترین فیلم های تاریخ سینما و بهترین های دهه گذشته به انتخاب راجر ایبرت
تحسین غیرمنتظره آیت الله قائم مقامی از فیلم اصغر فرهادی
«جدایی نادر از سیمین» نامزد دریافت جایزه اسکار ایتالیایی شد
اسکار بی اعتبار است
12 Angry Men (دوازده مرد خشمگین)
The Good, the Bad and the Ugly (خوب، بد، زشت)
فهرست نامزدها و برندگان جوایز اسکار 2010
Pulp Fiction (داستان عامه پسند)
The Godfather: Part II (پدرخوانده 2)
The Godfather (پدرخوانده)
The Shawshank Redemption (رستگاری در شائوشنگ)
نقد و بررسی فیلم Seven Samurai
10 فیلم برتر دنیا از دیدگاه سایت
اخرین مطالب
معرفی فیلم Playback
معرفی فیلم Silent House
معرفی فیلم The Raid: Redemption
معرفی فیلم Wrath of the Titans
معرفی فیلم Titanic 3D
نقد و بررسی فیلم The Iron Lady
نقد و بررسی فیلم The Grey
نقد و بررسی فیلم Shame
کین خواهان و فروش جهانی180میلیون دلاری
تریلر آخرین اثر «ریدلی اسکات» منتشر شد / بهمراه لینک دانلود
پوسترهایG.I.JOE 2 و prometheus
نقش جوزف گوردون لویت در بتمن مشخص شد
تریلر سوم «ظهور شوالیه تاریکی» منتشر شد / دانلود تریلر
نخستین نگاره ازآرنولد در فیلم The Expendables 2
نقد و بررسی فیلم Ghost Rider: Spirit of Vengeance
نقد و بررسی فیلم Project X
نقد و بررسی فیلم John Carter
نقد و بررسی فیلم The Raid: Redemption
نقد و بررسی فیلم Wrath of the Titans
نقد و بررسی فیلم Case 39 2009
نقد و بررسی فیلم Paranormal Activity 2 2010
نقد و بررسی فیلم Saw 3D 2010
نقد و بررسی فیلم The Rite 2011